اگر Review Rich سایت شما ناپدید شده است، ممکن است جواب خود را در این مقاله پیدا کنید!

در ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۹ گوگل رسما اعلام کرد که الگوریتم نمایش Review Rich آپدیت شده است.

بر اساس آن‌چه گوگل اعلام‌کرده، اگر چه نمایش امکان نشانه‌گذاری و نمایش ریتینگ برای محتواهای مختلف وجود دارد، اما نمایش ریتینگ برای برخی از نتایج جستجو فایده‌ای برای کاربر ندارد. بنابراین گوگل نمایش ریتینگ را محدود کرده است که در مطلب زیر به شرح آن خواهیم پرداخت. 

دلایل عدم نمایش ستاره امتیازات در نتایج گوگل چیست؟

Review Rich در هنگامی که یک کاربر به دنبال یک محصول یا خدمات است می‌تواند مفید باشد. اما آیا نمایش ریتینگ همیشه و برای همه لینک‌ها برای کاربر مفید است؟

دلایل عدم نمایش ستاره امتیازات در نتایج گوگل چیست؟گوگل معتقد است که این ریتینگ‌ها همواره مفید نیست، بنابراین در آخرین آپدیت خود، محدودیت‌هایی برای نمایش آن در نتایج سرچ قائل شده است.

به طور خلاصه در حال حاضر قوانین گوگل برای نمایش Review Rich به صورت زیر است:

  • ست کردن واضح تایپ‌های مختلف schema برای نمایش نتایج review snippets لازم است.
  • self-serving reviews اجازه نمایش ندارند.
  • مشخص بودن نام چیزی که شما مورد بررسی قرار می‌دهید الزامی است.

انواع تایپ‌های پشتیبانی شده Schema در آخرین آپدیت گوگل

در زیر فهرست انواع تایپ‌های پشتیبانی‌شده schema را مشاهده می‌کنید:

Self-Serving Reviews

گوگل اعلام کرده است که بررسی‌ها و نظراتی که به عنوان Self-Serving تشخیص داده شوند به نفع کاربران نیستند. در واقع بررسی ها و نظراتی Self-Serving محسوب می‌شوند که امکان درج آن‌ها توسط مالک سایت و یا شخص ثالثی از جانب مالک سایت وجود داشته باشد.

به همین دلیل با این بروزرسانی، ریتنیگ‌ها برای مشاغل لوکال و سازمانی به نمایش درنخواهد آمد.

گوگل فهرستی از انواع اسکیما که در نتایج جستجو به نمایش درخواهد آمد را اعلام کرده است.

استفاده از Property name الزامی است.

نام آیتم و موردی که مورد بررسی، نقد و نظردهی قرار می‌گیرد باید درج شده باشد.

گوگل اینطور بیان می‌کند که با این بروزرسانی، از این به بعد باید مطمئن شوید نام محصول یا آیتمی که مورد بررسی قرار می‌گیرد، به صورت مشخص و واضح درج شده باشد و قابلیت بررسی داشته باشد.