چه اسمی برای پیج اینستاگرام خود انتخاب کنیم؟
اگر سایت دارید، بهترین کار این است که نام کاربری پیج اینستاگرامی شما دقیقا همانند دامین سایتتان باشد. این کار نه تنها به برندسازی کمک میکند، بلکه موجب هدایت کاربران سایت شما به پیج اینستاگرام و بالعکس نیز خواهد شد.
عکس پروفایل اینستاگرام چه باشد؟
اگر مالک کسب و کار و یا سایتی هستید و یک لوگو برای خودتان انتخاب کردهاید، بهترین کار این است که برای عکس پروفایل از همان لوگو استفاده کنید.
اما اگر پیج شما قرار است وبلاگنویسی باشد، در راستای پرسونال برندینگ باشد و یا مواردی مشابه اینها، لازم است از عکس خودتان در پروفایل استفاده کنید. توصیه ما این است که عکس تا حد امکان، چهره شما را به خوبی نشان بدهد؛ در این صورت کسانی که شما را میشناسند، با سرچ کردن اسم و دیدن عکس پروفایل، مطمئن خواهند شد که این پیج برای شماست.
پیج اینستاگرام عمومی باشد یا خصوصی؟
توصیه اکید ما این است که پیج اینستاگرام خود را عمومی کنید.
عمومی کردن پیج اینستاگرام چند مزیت مهم دارد:
۱. برای تعیین استراتژی تولید محتوا در پیج خود، لازم است رفتار کاربران را تحلیل کنید، اما بخش insight در در پیجهای اینستاگرامی خصوصی فعال نیست. بنابراین لازم است برای این که بتوانید از اطلاعات این بخش استفاده کنید، پیج خود را به حالت عمومی درآورید.
۲. یکی از بهترین روشهای دیده شدن و افزایش فالوو واقعی رایگان در اینستاگرام، رفتن پستها به بخش اکسپلورر یا همان سرچ اینستاگرام است. بخش اکسپلورر همان جایی است که شما برای سرچ از آن استفاده میکنید و همیشه تعدادی پست را به شما پیشنهاد میکند. پستهای پیجهای خصوصی هیچگاه به اکسپلورر نخواهند رفت.
برای قرار گرفتن پست در سرچ اینستاگرام، لازم است در وهله اول پیج عمومی باشد و در وهله دوم نرخ اینگیجمنت آن بالا باشد.
۳. وقتی پیج خصوصی باشد، زمان بیشتری لازم است صرف آن کنید؛ چرا که وقتی یک فالوور درخواست دوستی میدهد، لازم است در کمترین زمان ممکن به درخواستش پاسخ دهید.
۴. اگر چه ریزش در پیجهای خصوصی کمتر است، چرا که کاربر میترسد با آنفالو کردن، شما را از دست بدهد، اما دقیقا به همین علت است که نرخ engagement نیز پایینتر است.
نکات نوشتن بیو اینستاگرام
بیوی اینستا ویترین پیج شماست.
بنابراین در بیو تعریفی از خودتان و کسبوکارتان قرار هید. تعریفی که کوتاه، جذاب و در عین حال کامل باشد.
در بیو از هشتگهای مرتبط استفاده کنید. در این صورت وقتی یک کاربر هشتگ را در اینستاگرام سرچ کند، شانس این را خواهید داشت که شما را در قسمت اکانتها پیدا کند!
اگر وبسایت دارید، حتما آدرس آن را در بیو قرار دهید، این کار احتمال موفقیت شما را بیشتر خواهد کرد؛ چرا که هم کاربران به شما اعتماد بیشتری میکنند و هم بخشی از کاربران اینستاگرام به کاربران سایتتان تبدیل خواهند شد.
۷ نکته مهم گذاشتن پست اینستاگرام
روزی چند پست در اینستاگرام بگذاریم؟
برای این که بتوانید رفتار کاربران را آنالیز کنید و پیج کار خود را شروع کند، در ابتدا به مدت یک ماه، روزی دو محتوا در پیج خود بگذارید.
بعد از ماه اول، تعداد پست در اینستاگرام باید روزانه دستکم یک عدد باشد.
توجه کنید که گذاشتن پست در زمان معین و به صورت مداوم بسیار مهم است. بنابراین در درج پست در اینستاگرام منظم باشید.
نکات عکس گذاشتن در اینستاگرام
هر قدر ابعاد عکس به مربع نزدیکتر باشد، بهتر است.
عکس لازم است کیفیت بالایی داشته باشد.
عکسهای شما لازم است قالب یکسانی داشته باشد؛ بخصوص اگر عکس در یک پیج شرکتی است. استفاده از فونت، ظاهر و رنگ یکسان در همه پستها باعث میشود که کاربران آن در به خاطر بسپارند.
برای تصاویر ALT بگذارید. این کار کمک میکند که بدون داشتن متن و هشتگی که سرچ شده، به بخش اکسپلورر بروید.
از تصاویر چند تکه استفاده کنید. یعنی به عنوان نمونه، یک عکس را به چهار بخش تقسیم کنید و به شکلی در پیج خود قرار دهید که وقتی از قسمت پروفایل به آن نگاه شود، یک عکس کامل باشد. این روش در جذب مخاطب بسیار اثرگذار است.
نکات کپشن نوشتن در اینستاگرام
کپشن باید توضیحدهنده عکس باشد و کاربر را وادار به واکنش کند تا نرخ اینگیجمنت بالا برود.
کپشن میتواند در رفتار کاربر بسیار اثرگذار باشد.
اصول هشتگ گذاری پستهای اینستاگرام
اینستاگرام محدودیتی برای تعداد هشتگ اعلام نکرده است، اما تجربه میگوید ماکزیمم از ۳۰ هشتگ استفاده کنید.
نکته بسیار مهم این است که هشتگ باید مرتبط باشد. گذاشتن هشتگ پرکاربرد اما نامرتبط باعث میشود که اگر به اکسپلورر رفتید هم کسی روی عکس کلیک نکند؛ چون به نیاز کاربر پاسخ ندادهاید.
نکته دیگر این است که از هشتگهایی استفاده کنید که طرفداران بیشتری دارید. برای این مورد در هنگام نوشتن کپشن، بخشی از هشتگ را بنویسید و صبر کنید تا پیشنهادات اینستاگرام به همراه فراوانی آنها به شما نمایش داده شود.
CTA را فراموش نکنید
Call to Action وادار کردن کاربر به انجام عملی در رابطه با پست است.
باید کاری کنید که کاربر روی پست شما بماند و به سادگی از آن عبور نکند. در این صورت کاربر با پست شما درگیر خواهد شد و شما به هدف خود برای بالا بردن اینگیجمنت و یا فروش کالا و … نزدیکتر خواهید شد.
از تگ لوکیشن استفاده کنید
اگر گذاشتن تگ لوکیشن برای کاربر جذاب باشد، از گذاشتن آن غافل نشوید.
برخی مطالب اساسا بدون مکان هستند (مانند خبر درمورد بازیگران)، اما به عنوان نمونه اگر عکسی از یک کافی شاپ بگذارید، تگ لوکیشن میتواند برای کاربران جذاب باشد.
شناخت کاربران هدف یک اصل مهم است
لازم است برای این که محتوای مناسب با کاربر خود تولید کنید، کاربران خود را بشناسید. در دو وجه متفاوت لازم است کاربر خود را آنالیز کنید:
۱. رفتار کاربر: بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام و پرطرفدارترین موضوعات در اینستاگرام را کاربران شما تعیین خواهند کرد.
زمانی که در اینستاگرام میگذراند و محتوایی که بیشتر دوست دارد؛ در این صورت خواهید فهمید که چه روزهایی بیشترین بازدید از پیج صورت میگیرد؟ چه ساعتی از روز؟ چه نوع محتواهایی تولید کنید تا برای کاربر جذابتر باشد؟
۲. خود کاربر: چه سنی دارد؟ پیر است یا جوان؟ مرد است یا زن؟ این اطلاعات هم به شما کمک خواهد کرد تا محتوای مناسب با کاربران تولید کنید.
انواع شیوههای جذب ممبر از طریق مسابقات اینستاگرامی
مسابقات اینستاگرامی شمشیر دولبه است. ممکن است موجب رشد پیج شما شود یا منجر به نابودی پیج شما!
بنابراین مراقب باشید و نکاتی که در ادامه گفته میشود را به یاد داشته باشید.
روش اول: روش سادهای که بسیاری افراد آن را انجام میدهند بدین صورت است: لایک بزن و برنده شو! و بعد هم از بین افرادی که لایک کردهاند، یک نفر به قید قرعه انتخاب میشود و جایزه میگیرد.
روش دوم: روش دیگری که بهتر از روش اول است، درخواست تگ کردن دوستان توسط فالوورها و فالو شدن پیج شما توسط آنهاست. این روش هم کامنت به همراه دارد و هم فالو شدن. بنابراین هم engagement را بالا میبرد و هم جذب فالوور به همراه دارد.
روش سوم: این روش بدین صورت است که از کاربر میخواهید عکسی که مرتبط با شماست (یعنی مثلا تصویری از محصول شما که خودش گرفته) را در پیجش منتشر کند. این روش بسیار مناسب است؛ البته اگر موفق شود!
نکته: هیچ وقت در این روش از کاربران نخواهید که سلفی بگیرند؛ اغلب افراد این کار را دوست ندارند.
روش چهارم: این روش بدین صورت است که از کاربر میخواهید عکسی که شما ارائه کردهاید را در پیجش منتشر کند. این روش بهترین کار برای جذب ممبر اینستاگرام و نیز برندسازی است.
بدترین روش: پیش به سوی مرگ پیج اینستاگرام!
یادتان باشد که هرگز برای افزایش ممبر از طریق مسابقه در اینستاگرام، از این روش که پست شما در پیجهای پرممبر دیگران منتشر شود تا کاربران شما را فالو کنند و به این شرط جایزه بگیرند استفاده نکنید!
این روش نرخ اینگیجمنت در پیجی که در آن مسابقه برگزار شده را به شدت بالا میبرد. البته ممکن است شما فالوور زیادی جذب کنید، اما این فالوورها تماشاچی هستند و اینگیجمنت پایینی در درازمدت برای پیج شما به همراه دارد. علاوه بر این، بسیاری از فالوورها بعد از اتمام مسابقه آنفالو خواهند کرد.
این روش بسیار متداول اما بسیار غلط است.
یک روش بد دیگر:
از پیجهایی که سرویس مسابقه میدهند استفاده نکنید.
اینها نرخ اینگیجمنت پیج شما را نابود خواهند کرد. روش اینها بدین صورت است که به کاربر میگویند که تمام فالوورهای ما را فالو کنید تا برنده شوید. این روش هم بعد از اتمام مسابقه، آنفالوی بسیار و نیز پایین آمدن نرخ اینگیجمنت را به دنبال دارد.
نکات مهم جذب ممبر اینستاگرام از طریق مسابقات
یک عده هستند که کارشان گرفتن جایزه در اینستاگرام است. به عنوان مثال یک گروه ۱۰ نفر هستند که به نوبت جایزه میگیرند. مراقب اینها باشید!
همیشه و همیشه مسابقات را در پیج خودتان برگزار کنید. برگزار کردن مسابقات اینستاگرامی در پیج پرممبر دیگران به نفع آنهاست و نه شما.
ابزارهای برگزاری مسابقات اینستاگرام
برای انتخاب افرادی که در مسابقه شرکت کردهاند، میتوانید از دو سایت زیر استفاده کنید:
random.org برای انتخاب شماره کاربران با توجه به لیستی که آماده کردهاید. به عنوان مثال از آن میخواهید که بین ۱ تا ۲۵۰ یک شماره را انتخاب کند.
getcombot.com همه کارهای قرعهکشی را برای شما انجام میدهد. شرایط مسابقه و تعداد تگ و … را به آن میدهی و کسانی که واجد شرایط نیستند را جدا میکند و از بین واجدین شرایط قرعهکشی میکند.
ثبت ديدگاه